סערת הנגיד החרדי • "דבריי הוצאו מהקשרם, אני מבקש סליחה ומחילה"

דוד לזר 3 Comment on סערת הנגיד החרדי • "דבריי הוצאו מהקשרם, אני מבקש סליחה ומחילה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נראה שסערת דבריו של הנגיד החרדי שלמה יהודה רכניץ מגיעה הערב לסיומה, זאת לאחר שהאתר האמריקאי 'מצב' פרסם היום (חמישי) מכתב התנצלות ארוך ומנומך מרכניץ שבו הוא מבקש סליחה ומחילה מכל מי שנפגע מדבריו, ומבהיר שדבריו הוצאו בהקשרם.

בראשית דבריו כתב רכניץ, כי "בגלל שיש הרבה בלבול לגבי הנאום שלי, אני רוצה להבהיר כמה הנקודות ולמה התכוונת, אני מתנצל על כל שגיאות ההקלדה, וכו', אני כותב ממקום לא נוח (בית חולים הרמב"ם). ובכל זאת אני מרגיש שזה חשוב לכתוב עכשיו, וזאת בכדי למנוע לשון הרע לעתיד. אני מתנצל ומבקש מחילה".

לדבריו, "בדברים שאמרתי באתי להעביר מסר אחד, ומסר אחד בלבד, והוא, לוודא שלכל הילדים שלנו יהיה מקום בבית ספר בליקווד, ולא לפגוע במנהגים הקהילה בליקווד. וכל מי שמשתמש בהערות שלי בכדי לתמוך באג'נדות נסתרות, הוא מוציא את דברי מהקשרם".

רכניץ מבהיר במכתבו כי "אני לא אנטי-ליקווד או אנטי-כוללים, ואם מישהו חושב כך הוא מוזמן לסייר איתי בעולם התורה. אני מבטיח לו שהוא יתרשם מכך".

"כל מי שמכיר מעט את המשאבים הכספיים שהשקעתי ואמשיך להשקיע בליקווד, יגיע מהר למסקנה כי אני מעריץ את ליקווד", כותב רכניץ, "ידועים הדברים עד כמה אני מוקיר את התורה ואת כבוד התורה, ועד כמה אני חלק ממנה, ואני מחשיב את תושבי ליקווד כמשפחה שלי. אני גאה בכך, ואני אסיר תודה שאני יכול להיות חלק מהמקום התורני הזה שהוא יוצא דופן".

בהמשך כתב רכניץ כי "לא התכוונתי חס ושלום לדבר נגד ראשי ישיבות ורבנים, להפך, דיברתי על הניסיונות שלהם והמעורבות שלהם בסיוע להכניס ילדים במוסדות", לדבריו, "שמעתי ישירות מכמה ראשי ישיבות בליקווד ובערים אחרות, שיש להם בעיות באופן עקבי בקבלת ילדים לבתי ספר בליקווד. ואם מישהו מראשי הישיבות או מהרבנים נפגע מדברי, אני מבקש מהם בפומבי מחילה. אם אצטרך לבוא אליהם ולבקש סליחה באופן אישי – אני מוכן לעשות זאת".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הכבוד
    זו גדלות

  2. 1

    על מה ההתנצלות הוא אמר דברים נכוחים וזכותו להביא כסף למ שבא לו בהשפעת רבניו כמובן